halbschlaf – morgendämmerung in der stadt

BINAURAL AUDIO

05.00 a.m. View from a hotel window in Berlin in December

Half Asleep – Urban Dawn December – Binaural Field Recording
Recorded with OKM Soundman Binaural Microphones
Made to listen with headphones.

Sound recording time: 5.00 a.m.

05.00 a.m. – I was in Berlin for a journalistic research in December. The hotel I looked out into the dawn was in Berlin-Charlottenburg, I think. But I’m not sure. It doesn’t matter anyway because this is not a location-specific sound. You can hear such morning moods in many cities around the world. Nonetheless urban dawn always makes you want to listen more closely. The distant rustling of the highways, no human voices yet, crow croaking in the backyard.

Aufnahmezeit: 5.00 Uhr

05.00 Uhr. – Ich war auf Recherche in Berlin im Dezember. Das Hotel, von wo ich in die Morgendämmerung blickte, war glaube ich in Berlin-Charlottenburg, ich bin nicht sicher. Ist auch nicht so sehr wichtig, dies sind keine ortsspezifischen Töne, Morgenstimmungen wie diese kann man in vielen Städten der Welt finden. Aber sie machen doch immer wieder Lust genauer hinzuhören. Das entfernte Autobahnrauschen, noch keine menschlichen Stimmen, Krähenrufe im Hinterhof.